Moscow court orders paper to refute a report on Rosneft CEO

Posted October 10

— A court in Moscow has ordered a leading independent newspaper to retract an article about a luxury yacht allegedly owned by the chief of Russia's top state-controlled oil company. retract

The Basmanny District Court ruled Monday that the Novaya Gazeta report linking Rosneft Chairman Igor Sechin to the St. Princess Olga yacht was untrue.

The newspaper used social media and ship tracking data to allege that Sechin was the yacht's possible owner.

Novaya Gazeta says it will appeal the court's ruling.

Sechin has been a close associate of Russian President Vladimir Putin. He served as a deputy prime minister before taking helm of the giant Rosneft oil company.

Last month, another Moscow court ordered the business daily Vedomosti to withdraw a report about a mansion it claimed belonged to Sechin.


Please with your account to comment on this story. You also will need a Facebook account to comment.

Oldest First
View all